Je zoekt werk bij Stichting Moo

Je wilt graag een vaste baan. Werken met je handen, veel buiten zijn en meehelpen om iets moois neer te zetten – dát zie je wel zitten! Dan is stichting MOO echt iets voor jou.

Hoe werkt het?

Je krijgt eerst een kort trainingsprogramma (van ongeveer drie maanden) en daarna loop je een paar maanden stage. That’s it: daarna ben je klaar voor een baan in de bouw!

Ervaring in de bouwsector is niet nodig, door de opleiding en stage leer je alles wat je nodig hebt om een echte vakman of vakvrouw te worden. En als jij goed je best doet, zorgt MOO dat je een contract krijgt bij een bedrijf. Simpel toch?!

Timmeren - Stichting Moo

Waar kan ik me aanmelden?

Zie jij het wel zitten om je om te laten scholen tot een echte bouwkanjer? Geef je dan nu op voor een intakegesprek. Dan gaan we even samen zitten om te kijken wat jij wilt en wat de mogelijkheden zijn. Je kunt aangemeld worden door:

• scholen (ROC, VMBO, VSO);

• (jeugd)zorgorganisaties;
  • uitkeringsinstanties (UWV, gemeenten);
  • huisartsen;
  • welzijnsinstellingen (maatschappelijk-/jongerenwerk).

Maar natuurlijk kan je ook jezelf opgeven!

Instructie - Stichting Moo

Hoe lang duurt het traject?

Dat ligt er een beetje aan. Je krijgt bijvoorbeeld een opleiding van gemiddeld drie maanden plus een stage van drie maanden. Maar heb je wat langer nodig, of ben je juist sneller, dan is dat ook geen probleem. MOO zorgt voor een traject op maat.

Succesverhaal

Rashid Suleimans vluchtte uit Afghanistan. Na een voetreis van duizenden kilometers kwam hij uiteindelijk in Nederland terecht. In Bergen op Zoom. In zijn thuisland werkte hij in de bouw, maar hier kon hij onmogelijk werk vinden. Tot hij in contact kwam met MOO. Na een proefopdracht moest hij bij coördinator Babs Geldof op kantoor komen. “Hoe nu verder,” vroeg hij zich bezorgd af. Dat was niet nodig: het contract lag al klaar! “Eigenlijk mag ik dit vanuit mijn geloof niet doen”, stamelde Rashid, terwijl hij Babs omhelsde. “Hij was zo gelukkig, dat kwam bij mij ook wel even binnen”, vertelt zij. “Zo fijn als we mensen weer een toekomst kunnen bieden.”

- Rashid Suleimans , metselaar/timmerman

Veelgestelde vragen voor werkzoekenden

• Waar kan ik me aanmelden?
  • Aanmelden kan via het formulier op onze website. We nodigen je dan uit voor een kennismakingsgesprek om te kijken of onze opleiding bij je past.
  • Wat zijn de vooropleiding eisen?
  • Er zijn geen opleidingseisen
  • Hoe ziet een eerste gesprek eruit?
  • Een eerste (informatief) gesprek zal gaan over je voorkeur en of dit past bij onze mogelijkheden, dit kan eventueel met je eigen jobcoach of een ander begeleidend persoon.
  • Waar zijn de opleidingen?
  • Opleidingen zijn op dit moment mogelijk in Bergen op Zoom, Goes, Breda en Middelharnis
  • Wat gebeurt er na de opleiding?
  • Als je de opleiding positief hebt afgerond ontvang je een certificaat of diploma daarna kan je aan een betaalde stage beginnen om praktijk ervaring op te doen.
  • Hoeveel uur per week ben ik bezig met de opleiding?
  • Dat hangt ervan af, dit gaat altijd in overleg. Wel is het zo dat hoe meer uren je per week met de opleiding bezig bent hoe sneller je een vak onder de knie hebt.
  • Wanneer kan ik starten?
  • Starten kan op meerdere momenten in het jaar
  • Ik heb een uitkering, kan ik dan een opleiding volgen?
  • Dat kan uiteraard, dit dien je wel te overleggen met de uitkeringsinstantie (UWV, gemeente)